Domov

    Moj šef prihaja iz Nemčije

    Ljubljana, 13. november 2014

    1. Jezik – nemški ali angleški?

    Če znate nemško, se ne obotavljajte in z nadrejenim vedno poskušajte komunicirati v nemškem jeziku. Četudi vam Nemščina dela težave, se potrudite – večina ljudi bo cenila, da se potrudite govoriti v njihovem jeziku.

     

    2. Naslavljanje in imena

    Tako kot v Sloveniji, je tudi v Nemčiji izobrazba zelo cenjena. Celo mnogo bolj kot pri nas. Zato si vnaprej dobro oglejte kakšen akademski naziv ima vaš nadrejeni, ali je magister ali doktor ali profesor ali inženir. Ne pozabite šefa ali šefinjo nasloviti še z »Herr« ali »Frau«. Tako boste, na primer, nadrejeno iz Nemčije, ki ima doktorat vedno naslovili s Frau Doktor in dodali ime in priimek, na primer, Nadine Meyer. Tako boste nadrejeno osebo naslavljali ves čas dokler vam sama ne reče, da jo kličete po imenu.

     

    3. Vikanje ali tikanje

    To je zelo podobno kot v Sloveniji. V poslovnem okolju se mnogi Nemci ves čas vikajo in tako izražajo spoštovanje drug do drugega. Mlajši se sicer lahko začnejo tikati, a dokler vas ne povabijo, da se tikate, sami nikar ne začnite s tikanjem.

     

    4. Točnost in delavnost

    Mnogi boste rekli, da je tudi to enako kot v Sloveniji. A ni.

     

    Če ste z nadrejenim iz Nemčije dogovorjeni za sestanek, morate biti točni. Točni pomeni 5 minut prej do 2 minuti prej ali pa v skrajnem primeru, točno takrat ko ste se dogovorili. Nikakor pa to ne pomeni 1 minuto čez ali celo 5 minut po dogovorjenem času. Če boste zamudili 5 minut ste lahko prepričani, da boste s tem nadrejeno osebo užalili.

     

    Delavnost – Nemci so delavni. Zelo. Mnogi precej bolj od Slovencev. Zato pričakujte, da bo vaš nadrejeni ali nadrejena iz Nemčije od vas pričakovala več dela, več delovnih rezultatov in bo manj popustljiva, kot povprečni slovenski šef.

     

    5. Kako nadrejeni iz Nemčije procesira informacije

    Nemci so izrazito analitični in konceptualni. Zanašajo se na oprijemljive podatke in so pri tem zelo natančni. Zato vedno imejte vsa dejstva, ki jih nameravate predstaviti dobro podprta s točnimi podatki.

     

    Nemci se tipično odločajo počasneje in bolj metodično, kot na primer Američani in Angleži.  A ko se bodo odločili, odločitev drži. Malo verjetno je, da se bo namški nadrejeni nato premislil.

     

    Nemci cenijo neposrednost. Tako lahko nadrejeni iz Nemčije zelo direktno in jasno kritizira vaše delo in rezultate vašega dela – ne vzemite tega osebno. Verjetno pa vam bo to povedal na kulturen, a vsekakor jasen način. Le malo poslovnežev iz Nemčije kriči na podrejene.

     

    Nemci načeloma niso navdušeni nad pretiravanjem in olepševanjem dejstev, zato se temu raje izognite. Kar želite doseči, morate vse podpreti z realnimi in oprijemljivi podatki.

     

    Če boste slabo novico želeli omiliti s tem, da boste pred tem najprej povedali nekaj pozitivnega, boste s tem Nemca samo zmedli.

     

    6. Odnosi

    Nemci rabijo precej časa, da vzpostavijo tople poslovne odnose. Na začetku vam bo lahko nadrejeni/a iz Nemčije delovala zelo hladno, a lahko računate na to, da se bodo odnosi s časom otoplili, samo potrpežljivi morate biti. Ko boste enkrat narejenega/o dobro spoznali, boste uvideli, da je lahko izjemno dobrohoten/a.

     

    Tako kot mnogo Slovencev, je tudi veliko Nemcev navdušenih športnikov in bodo veseli vsakršnih napotkov in nasvetov za športne dejavnosti v prostem času.

     

    7. Osnove bontona

    So zelo podobne kot v Sloveniji. Pozorni bodite na to, da ne boste preglasni. Slovensko glasno govorjenje mnoge Nemce odbija.

     

    Pazite, da boste Nemcu dali dovolj osebnega prostora. Nikoli ne stojte bližje kot 2 metra, sicer boste lahko opazili, da se bo Nemec počutil ogroženega in se bo prej ali slej znašel v fikusu.

     

    Nemci cenijo konservativno obleko, torej tako za moške kot za ženske temne poslovne obleke (za moške ne črne), z belimi ali pastelnih barv srajcami ali bluzami. Ženske obutve s precej visokimi petkami običajno ne razumejo.

    « nazaj na seznam

    Kako do službe

    Vsem, ki nastopajo na trgu dela, zelo priporočam, da preberejo knjigo gospe magistre Tamare Guzelj Kako do službe. Priročnik mi je dal bistvene napotke, kako pristopiti do morebitnega novega delodajalca. Po poklicu sem tržnica, pa vendar se nikdar, ko sem nastopila na trgu dela, nisem zavedala, da moram tržiti sebe. V priročniku avtorica po korakih podaja nasvete, kako se na trgu dela profesionalno obnašati. Zavedati se moramo, da so tradicionalne metode iskanja zaposlitve neučinkovite; ustvarile so se nove, ki jim je potrebno slediti, in prav te ta priročnik navaja. Ko sem priročnik prebrala, sem nasvete takoj začela uporabljati in lahko se pohvalim, da sem novo službo v uspešnem podjetju dobila le v pičlem mesecu dni.

    Resnično bi se rada zahvalila avtorici, da je priročnik izdala, saj odpre nove dimenzije, kako uspešno vstopiti in nastopati na trgu dela, ki je danes vedno bolj zahteven.

    Mnenja

    "V veselje mi je, da še obstajajo ljudje, ki jim ni vseeno za bonton, ki se radi smejijo, ki radi berejo, ki radi pišejo. :) Upam, da se iz vaše knjige česa naučim in končno najdem službo. Hvala za izkušnjo. Kakršnakoli bo že." Anja

    Bonton za mizo

    Oranizirajte se tako, da na sestanke v restavracijah ne boste zamujali.

    Bonton na delovnem mestu

    E-pošta naj bo kratka, jasna in jedrnata in predvsem slovnično pravilna.

    Razgovor za delo

    Vprašanje študentke zadnjega letnika: "Pa je res na zaposlitvenem razgovoru treba poznati podatke o delodajalcu? A ne zahtevate malo preveč?"

    Odgovor: "Res je treba vedeti čim več o delodajalcu. To je popolnoma normalno in se od kandidatov pričakuje."

    Twitter

    Je vaš šef Rus? - 5 napotkov kako komunicirati z nadrejenim iz Rusije: www.tamaraguzelj.si #poslovnibonton